MY TOP 5 EFFECTIVE WORKOUTS

#1 There are alot of ways to exercise  your body, cycling, running, dancing, at the gym and much more! The point is to commit to something that you love and get it done, so later you can see real changes in your body and feel happier with yourself. In this post I want to recommend my personal favorite workouts. Why would I recommend this specific workouts?

  • They have showned me results faster (In a short time).
  • They are full body workouts, so I get to tone, lose fat, and sculpt my entire body.
  • They are really fun to do, so it never gets boring.
  • Anyone can do them! (You don’t need to be pro or advanced).
  • They also can be done anywhere, anytime, so no excuses on paying a gym.

#1 Hay muchas  maneras de ejercitar tu cuerpo, ciclismo, correr, bailar, en el gimnasio y ¡Mucho más! El punto es comprometerte y hacer algo que te encante, para que después puedas ver cambios reales en tu cuerpo y sentirte más feliz contigo misma. En este post quiero recomendar mis ejercicios favoritos. ¿Por qué recomiendo estos? 

  • Me han mostrado resultados más rápidos (en poco tiempo).
  • Son ejercicios que trabajas todo el cuerpo, así  tonifico, pierdo grasa, y esculpo mi cuerpo completo.
  •  Son muy divertidos, por lo que nunca se vuelve aburrido.
  • ¡Cualquiera puede hacerlo! ( no necesitas ser pro o avanzado).
  •  Se puede hacer en cualquier lugar, en cualquier momento, así que no hay excusas, ni necesidad de pagar un gimnasio.

BOX

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Training  with  Fabián Zepeda/ Entrenando con Fabián Zepeda

#2 Boxing is a great way to workout your entire body, it’s strenght and cardio workout. Boxing improves a number of skill-related parameteres of fitness like: coordination, agility, balance and reactivity. It can burn between 200-400 calories a half hour.

  • Perhaps the ultimate High- intensity interval training, it is an aerobic and anaerobic workout. This is the type of excercise that builds strenght, speed and power.
  • Compared to running at a steady clip, boxing burns more calories in less time.
  • Boxing is an upper body cardio, not many workouts target the upper body with cardio.
  • Want a six pack? Yes, better than doing your isolated crunches in the ground, this workout really will make you abs pop out thanks to the rotation of the waist.
  • Doing box will help you release stress and feel happier, thanks to the adrenaline and endorphins that it releases.
  • There is always  something new to learn, so it won’t ever get boring and you will keep improving your body.  So hello Box!

# 2  El Boxeo es una increíble manera de entrenamiento para cuerpo completo, es ejercicio de fuerza y entrenamiento cardiovascular. El box mejora una serie de parámetros relacionados con las habilidades de fitness como: coordinación, agilidad, equilibrio y reactividad. Puedes quemar entre 200-400 calorías en media hora.

  • Puede que sea el mejor entrenamiento de intervalos de alta intensidad, es un entrenamiento aeróbico y anaeróbico. Este es el tipo de ejercicio que construye fuerza, velocidad y potencia.
  • En comparación con correr en un lapso constante, el boxeo quema más calorías en menos tiempo.
  • El box es cardio para la parte de arriba del cuerpo, no muchos entrenamientos de cardio hacen esto.
  • ¿Quieres marcar tus abs? Sí, mejor que hacer tus abdominales aisladas, este entrenamiento realmente  hará salir a tus abs, gracias a la rotación de la cintura.
  • Hacer box te ayudará a liberar el estrés y sentirte más feliz, gracias a la adrenalina y endorfinas que libera.
  • Siempre hay  algo nuevo que aprender, por lo que nunca será aburrido y seguirás mejorando tu cuerpo.  ¡Hola Box! 

Places in México/Lugares en Méxic0- Beatbox, One MMA Mexico, 8w, Escuela de Box Rudy Perez.

BARRE

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#3 So, this one is so popular nowadays inspired in ballet, yoga and pilates techniques is all over instagram accounts fitness boutiques and top models… But here I’m gonna tell you why I love it and why it’s really effective if you are looking to sculpt your body.

  • It’s great for your posture, cause you have to keep your spine straight in every movement you do, so you get aware of always being straight and you will stand a little bit taller.
  • It is the best core workout, thanks to the isometic movements, you engage every tiny muscle that sometimes gets ignored with crunches, and you’ll improve your endurance in tough  positions like planks.
  • It targets every muscle, you can work alot of muscles at the same time to sculpt and tone with little almost non cardio movements, it’s a full body workout that will leave you sore in the best way!
  • It will increase your flexibility, classes focus on flexibility and strength.

Sculpting time!

# 3 Este entrenamiento tan popular hoy en día inspirado en ballet, yoga y las técnicas de pilates esta por todas las cuentas de fitness y de modelos en instagram … Pero aquí te diré por qué me encanta y por qué es realmente eficaz si lo que estás buscando es esculpir y tonificar tu cuerpo.

  • Es súper bueno para tu postura, porque tienes que mantener la columna vertebral recta en cada movimiento, para que te conscientices de que siempre estarás derecha.
  • Es el mejor entrenamiento para tus abs, gracias a los movimientos isométricos que haces, involucras a cada pequeño músculo que a veces se ignora en las abdominales, y mejorarás tu resistencia en posiciones difíciles como en las planchas.
  • Trabajas todos los músculos, se pueden trabajar varios  músculos al mismo tiempo para esculpir y tonificar, con poco o casi nada de cardio, es un entrenamiento de cuerpo completo que te dejará adolorida de la mejor manera!
  • Aumentarás tu flexibilidad, las clases se enfocan en flexibilidad y fuerza.

¡Hora de esculpir!

Places in México/Lugares en Méxic0- Body barre, Barrefit Mexico, Bodyforte, The Daily Method.

CYCLING

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#4 Spinning is a great way to motivate and get your endorphins flowing, you can burn between 200-600 calories depending on the intensity.

  • You’ll define and lean out your legs- You won’t get your legs bigger, they will tone up thanks to the interval training that most studios practice.
  • If you go to a spinn class you will feel team spirit, since it’s fun and the energy is contagious, you will feel more motivated.
  • Improves cardio health, spinn classes include endurance and cardiovascular training.
  • It works also abs & core, as you have to be in the correct straight posture, you have to tighten up your abs all the time.
  • Inspire others and get inspired, it’s a great workout to encourage your friends or others to workout and reach their goals, go with your bestie or your partner and motivate each other!

# 4 Spinning es una gran manera de motivarte  y dejar a tus  endorfinas fluir, puedes quemar entre 200-600 calorías dependiendo la intensidad. 

  • Definirás y tonificaras  tus piernas – no tendrás  piernas más grandes, se tonificarán gracias al entrenamiento de intervalos que la mayoría de los estudios practican.
  • Si vas a una clase de spinn, sentirás espíritu de equipo, ya que es divertido y la energía es contagiosa, te sentirás más motivada.
  • Mejorará tu salud cardiovascular, las clases de spinn incluyen entrenamiento de resistencia y cardiovascular.
  • Funciona también para trabajo de  abs, ya que tienes que estar en una postura recta, tienes que apretar todo el tiempo tus abdominales.
  • Inspira a otros e  inspírate, es un gran entrenamiento para animar a tus amigas u otros a entrenar y alcanzar sus metas, ve con tu bestie o tu pareja y motívense unos a otros!

Places in México/Lugares en Méxic0- Fitspin, Becycle, Sports World, Hard Candy, Spinning Condesa.

YOGA

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#5 The purpose of yoga is to build strenght, awareness and harmony, in both body and mind.

  • By doing Yoga you : Increase flexibility
  • Increase strenght and tone the body
  • Lose weight
  • Mantain a balanced metabolism
  • Improve breathing and vitallity
  • Manage stress
  • Relaxes the mind, centers attention and sharpens concentration.

It’s a full package this one! The best of the best and truly effective in every way.

#5 El propósito del yoga es construir fuerza, consciencia y  armonía, en cuerpo y mente.

  • Haciendo Yoga: Aumentas tu flexibilidad
  • Aumentas fuerza y tonificas el cuerpo
  • Pierdes peso
  • Mantienes un metabolismo balanceado
  • Mejoras la respiración y vitalidad
  • Manejas el estrés
  • Relajas la mente, centras la atención y agudizas la concentración.

¡Es un paquete completo! Lo mejor de lo mejor y realmente eficaz en todos los sentidos.

Places in México/Lugares en Méxic0- Vikram Yoga Condesa, Green Yoga, O2 Yoga, Ygengar yoga Center.

HIIT TRAINING

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#6 This type of trainning  is perfect for the busy people, because just doing 15 minutes of it you can burn alot of calories, doing it 3 times a week, more than a girl jogging on the treadmill for an hour.

  • You burn more fat and calories!
  • It’s really challenging- You wont’ be able to chat cause it’s in such a short time, you will be working so hard, you may feel pain, you may feel that you’re out of breath but it’s so worth it!
  • No equipment necessary! Just fast feet and full energy to complete it.
  • You will lose weight NOT muscle!- both weight and HIIT trainning allow people to preserve their gained muscle while the fat goes away, Win- win!
  • Increase your metabolism

#6 Este tipo de entrenamiento es perfecto para la gente ocupada, porque basta con 15 minutos haciéndolo, quemas muchísimas calorías 3 veces a la semana, más que una persona corriendo en la caminadora durante una hora.

  • ¡Quemas más grasa y calorías!
  • Es realmente un reto. No podrás platicar porque es en tan poco tiempo, que estarás trabajando tan duro para poder completarlo; puedes sentir dolor, puedes sentir que te quedas sin aliento pero vale la pena.
  • ¡No necesitas equipo! Sólo unos pies rápidos y mucha energía para completarlo.
  • ¡Perderás peso  sin perder músculo!- El peso y el entrenamiento HIIT permiten que la gente preserve su músculo mientras que la grasa se va eliminando, es un ganar – ganar.
  • Aumenta y mejora tu metabolismo

Places in México/Lugares en Méxic0- In your own house/En tu propia casa!( crea tu propia rutina o sigue en mi instagram mis workouts ! @selvaggifitness) , Or/ También en Orange theory, Hard Candy, Sports World, and many gyms have classes like that/ y muchos gyms tiene classes de este tipo.

Your comments or doubts are very welcome! /Sus comentarios o dudas son bienvenidos!

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